Patatje oorlog, één frikandel en kroket?

Elke zaterdag eten wij als gezin patat, vaak in onze eigen frituurpan, maar soms halen we ook patat bij de snackbar.(wanneer we bijvoorbeeld geen zin hebben om elke keer heen en weer te lopen naar de schuur).

Een tijdje terug ging ik samen met mijn oudste dochter naar de snackbar bij ons in de buurt. We kwamen binnen en niemand van het personeel keek op. Terwijl het toch niet echt druk was.

Ook geen “hallo” of wat dan ook, sterker nog ze leken vet chagrijnig. Ik kreeg het idee dat ik helemaal niet welkom was. 

Welkom of wegwezen?

Natuurlijk hoef je niet de rode loper uit te leggen voor ons(zou wel leuk zijn), maar het gevoel dat je welkom bent is toch wel fijn. 

Toen we aan de beurt waren zei de medewerkster zoiets van ” Ja zeg het maar”, terwijl er geen enkel teken van blijdschap was te bespeuren in haar houding of gezicht.

Weet je hoe vaak ik terug ben geweest om daar nog eens patat te halen? Precies. Nooit meer.

Snackbar twee

Nu is er sinds een tijdje een andere snackbar in onze buurt, maar die ligt wel iets verder van ons huis. Dus ik moet verder rijden of fietsen of lopen.

Maar nu ga ik je vertellen hoe het gaat wanneer ik daar binnenkom. Ik krijg nu al een warm gevoel wanneer ik er over vertel.

Wanneer je binnenkomt zeggen ze nog net niet: ” Sander, yes, daar ben je weer, wat leuk dat je er bent!” Maar hun hele houding en aandacht is op mij gericht of wie er binnenkomt.

Waar blink jij in uit?

Elke keer wanneer ik bij deze snackbar kom word ik vrolijk, de mensen zijn aardig, ze hebben ook aandacht voor mijn kinderen wanneer die meegaan, en je kunt een grapje met ze maken.

Het voelt als een warm bad(ho ho, Sander, gaat het niet wat ver? Ja misschien wel, maar zelfs wanneer ik dit schrijf voel ik me weer vrolijk worden).

Weet je dat de eigenaar vertelde dat er zelfs veel mensen uit omliggende dorpen komen om daar patat te halen? Mensen die soms wel een half uur(!!!) moeten rijden.

Extra veel

Waar deze mensen in uitblinken is vooral hun houding naar de klant. Ze willen in alles de klant een gevoel geven dat ze gezien worden en welkom zijn. En weet je? Het werkt supergoed want ik kom alleen nog daar. En zelfs mensen uit andere dorpen.

En dat is nog niet alles. Ook krijg je extra veel patat. Zo bestellen wij vaak voor drie personen patat(we zijn met z’n vieren) en dan nog…hebben we meer dan genoeg over!!!!

Zij geven extra veel en overtreffen elke keer onze verwachtingen…hahahaha. Ook lekker hoor.

Uitblinken = onderscheiden

Mijn vraag aan jou is “Waar blink jij in uit?”, want waar jij in uitblinkt zul je je ook onderscheiden van de rest.

En wanneer je weet waar je in uitblinkt, laat je dit dan voldoende terugkomen op je website? 

O ja, weet je wat er met die eerste snackbar is gebeurd? Die is overgegaan op een andere eigenaar. Dat verbaasde me niet echt.

Misschien dat ik het nog eens ga proberen bij de nieuwe eigenaar.(maar voorlopig niet)

Geen blabla, maar echte tips.

Wil jij elke week een waardevolle tip ontvangen om als startende ondernemer te kunnen groeien?